2012. szeptember 20., csütörtök

Így készül a horgolt dupla rózsa...

Megnéztem a statisztikát, és május óta a legtöbben az első ballagási csokrot nézték meg, így arra jutottam, hogy talán ez a minta érdekel mindenkit a legjobban.

Az alap mintát (rózsa) nem én találtam ki, sajnos nem tudom ki az eredeti "szerző", jómagam csak átalakítottam úgynevezett "dupla rózsára", ami azt jelenti, hogy 2 sorban van szirom, így "dúsabbnak" hat.
Nagyon sokféle variálási lehetőség van a szirmoknál (kb 4-et próbáltam ki, mindnél más lett a virág), jó munkát hozzá. :)

Az alapminta itt megtekinthető:
https://plus.google.com/u/1/photos/104271842742068604863/albums/5789030508581184289/5790230758158748018

Minta leírása:
39 szem helyett - 60 szemre kezdve + 3 lsz magasításnak!!!

kezdősor: 

0. sor: 60 láncszem + 3 lsz
1. sor: minden 2. szembe *1 db 2 ráh pálca + 1 lsz + 1 db 2 ráh pálca* ez ismétlődik
2. sor: minden lsz-es ívbe * 2 db 2 ráh pálca + 3 lsz + 2 db 2 ráh p. * ez ismétlődik végig
3. sor: a 3 lsz-es ívbe 9 db 2 vagy 1 ráh pálca (nálam 1 ráh p.)
4. sor: 5 láncszemet felveszünk hátul - sajnos nem tudom mi a szakkifejezés, ahogy van a 4 db 2 ráh p, ezt közre fogjuk, és így végig
5. sor:
- a láncszemekre * 2 láncszem, 1 db 1 ráh p., 6 db 2 ráh p., 1 db 1 ráh p, 2 láncszem * ez ismétlődik az íveken - így külön álló szirmokat kapunk.
- vagy *1 rövid p, 1 fél pálca, 7 db 1 ráh p, 1 félpálca, 1 rövid p* - így íves szirmokat kapunk.


Továbbiakban a képek mesélnek helyettem. :)



Elkészült az alapminta 0-3 sorig.

4. sor - 5 lsz hátul






5. sor: kezdődhet a szirom...

* 2 láncszem, 1 db 1 ráh p., 6 db 2 ráh p., 1 db 1 ráh p, 2 láncszem *




A mű virág alapjára felvarrjuk...





Jó munkát hozzá! :)

6 megjegyzés:

  1. Zsuzsi! Gyönyörű munka, gyönyörű képek és klassz leírás! Sajnos bizonyos történések megakadályoztak a rózsák elkészítésében, de igyekszem. A napokban keresem fel a villamos-energiás boltot, hogy megvegyem a drótot. :))
    Ezt a rózsát is biztos el fogom készíteni:)) Ha nem megy sikítok:))

    Puszillak

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi! :)

      Oké, csak nyugodtan szólj. :)
      Puszi :)

      Törlés
  2. Kedves Zsuzsi!
    Gyönyörüek a munkáid és a leiras is egyértelmü.Elkészitettem a rózsát,többet is,mert barátnömnek ebböl lesz az esküvöi csokra.
    A problémám mindösszesen az,hogy ilyen müvirág alapot nálunk nem lehet kapni...:(
    Van esetleg vmi javaslat hogy lehetne megcsinálni mégis?
    Elöre is köszönöm a választ ès sok ilyen szép munkát kivánok még!
    Üdvözlettel
    Szandra

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szandra!
    Köszönöm a kedves szavakat. Nem igazán tudom, hogy egy esküvői csokor hogyan lehetne szebb, mint élethű rózsa alapon...
    Készítettem már drótos verziót is ezzel a rózsával, de nem lett szép. :(
    Ha privátba írnál Nekem a "susancraft22@gmail.com" címre, azt megköszönném. Addig is tudok gondolkodni a megoldáson. :)
    Köszönöm.
    Szép napot, Susan :)

    VálaszTörlés
  4. Ez a leggyönyörübb amit láttam nagyon ügyes vagy én is el fogom készíteni. :-)
    Nagyon tetszenek a munkaid:-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ibolya! :) Sok sikert hozzá! :)

      Törlés