2012. szeptember 20., csütörtök

Így készül a horgolt dupla rózsa...

Megnéztem a statisztikát, és május óta a legtöbben az első ballagási csokrot nézték meg, így arra jutottam, hogy talán ez a minta érdekel mindenkit a legjobban.

Az alap mintát (rózsa) nem én találtam ki, sajnos nem tudom ki az eredeti "szerző", jómagam csak átalakítottam úgynevezett "dupla rózsára", ami azt jelenti, hogy 2 sorban van szirom, így "dúsabbnak" hat.
Nagyon sokféle variálási lehetőség van a szirmoknál (kb 4-et próbáltam ki, mindnél más lett a virág), jó munkát hozzá. :)

Az alapminta itt megtekinthető:
https://plus.google.com/u/1/photos/104271842742068604863/albums/5789030508581184289/5790230758158748018

Minta leírása:
39 szem helyett - 60 szemre kezdve + 3 lsz magasításnak!!!

kezdősor: 

0. sor: 60 láncszem + 3 lsz
1. sor: minden 2. szembe *1 db 2 ráh pálca + 1 lsz + 1 db 2 ráh pálca* ez ismétlődik
2. sor: minden lsz-es ívbe * 2 db 2 ráh pálca + 3 lsz + 2 db 2 ráh p. * ez ismétlődik végig
3. sor: a 3 lsz-es ívbe 9 db 2 vagy 1 ráh pálca (nálam 1 ráh p.)
4. sor: 5 láncszemet felveszünk hátul - sajnos nem tudom mi a szakkifejezés, ahogy van a 4 db 2 ráh p, ezt közre fogjuk, és így végig
5. sor:
- a láncszemekre * 2 láncszem, 1 db 1 ráh p., 6 db 2 ráh p., 1 db 1 ráh p, 2 láncszem * ez ismétlődik az íveken - így külön álló szirmokat kapunk.
- vagy *1 rövid p, 1 fél pálca, 7 db 1 ráh p, 1 félpálca, 1 rövid p* - így íves szirmokat kapunk.


Továbbiakban a képek mesélnek helyettem. :)



Elkészült az alapminta 0-3 sorig.

4. sor - 5 lsz hátul






5. sor: kezdődhet a szirom...

* 2 láncszem, 1 db 1 ráh p., 6 db 2 ráh p., 1 db 1 ráh p, 2 láncszem *




A mű virág alapjára felvarrjuk...





Jó munkát hozzá! :)

10 megjegyzés:

  1. Zsuzsi! Gyönyörű munka, gyönyörű képek és klassz leírás! Sajnos bizonyos történések megakadályoztak a rózsák elkészítésében, de igyekszem. A napokban keresem fel a villamos-energiás boltot, hogy megvegyem a drótot. :))
    Ezt a rózsát is biztos el fogom készíteni:)) Ha nem megy sikítok:))

    Puszillak

    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi! :)

      Oké, csak nyugodtan szólj. :)
      Puszi :)

      Törlés
  2. Kedves Zsuzsi!
    Gyönyörüek a munkáid és a leiras is egyértelmü.Elkészitettem a rózsát,többet is,mert barátnömnek ebböl lesz az esküvöi csokra.
    A problémám mindösszesen az,hogy ilyen müvirág alapot nálunk nem lehet kapni...:(
    Van esetleg vmi javaslat hogy lehetne megcsinálni mégis?
    Elöre is köszönöm a választ ès sok ilyen szép munkát kivánok még!
    Üdvözlettel
    Szandra

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szandra!
    Köszönöm a kedves szavakat. Nem igazán tudom, hogy egy esküvői csokor hogyan lehetne szebb, mint élethű rózsa alapon...
    Készítettem már drótos verziót is ezzel a rózsával, de nem lett szép. :(
    Ha privátba írnál Nekem a "susancraft22@gmail.com" címre, azt megköszönném. Addig is tudok gondolkodni a megoldáson. :)
    Köszönöm.
    Szép napot, Susan :)

    VálaszTörlés
  4. Ez a leggyönyörübb amit láttam nagyon ügyes vagy én is el fogom készíteni. :-)
    Nagyon tetszenek a munkaid:-D

    VálaszTörlés
  5. Kedves Susan! Most kezdtem újra horgolni, hogy beteg lettem, mert ezzel állandóan tornáztatom a kezemet és így késleltetem az állapotom romlását. Most papucsokba szerelmesedtem bele, sikerült is az első darab. Az lenne a kérdésem milyen fonalat használjak, aminek jó a tartása, ezért konnyebb vele dolgozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is, mielőbbi gyógyulást kívánok! Nem tudom mennyire tudok ebben segíteni, sajnos nem tudom már Magyarországon milyen fonalak vannak. Én biztos olyat választanék, amit minimum 3 - 3,5-ös tűvel lehet horgolni, és valószínűleg pamutot. Azt gondolom annak lenne tartása, persze ez minta függő is.
      Sok sikert! ☺️

      Törlés
  6. Meghorgoltam a rózsáidat is utólagos engedelmeddel. Nagyon nagy sikere volt. Már a gyerekek is imádják és hordják is mint hajdíszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikere van. ☺️
      A blog anno azért indult, hogy másoknak is tudjak segíteni, persze még mindig tanulok. Ha csak 1 embernek lesz sikere az itteni ötletektől, már megérte. ☺️
      Üdv : Susan ☺️

      Törlés